Thursday 21 December 2017

Kentot aka Buang Angin


okay. yang ni korang kene baca.
mungkin merepek tapi ade #BENAR. jangan kecam kak leha eh. terbaca.

satu.
menghidu kentot orang lain mampu membuatkan anda hidup lebih lama.

Menurut satu kajian, menghidu kentut orang lain akan membuatkan peluang anda untuk hidup lebih lama adalah tinggi. Ini kerana, bau metana dan hydrogen sulfida yang ada pada kentot seseorang itu sebenarnya membantu mengubah fungsi enzim dalam badan anda mengurangkan penyakit.

ohhh demmm

dua.
lagi busuk baunya. lagi sihat. 
hokey yang ni kak leha memang pening. bukan takat bau, fakta pun buat kepalaku berpusing. so, sebab tak nak pening sorang. kak leha share untuk kte sama sama berjemaah pening. aaahaaahahahahaa

Bau yang terlampau busuk ini bermaksud diet  anda adalah cukup dengan makanan yang menghasilkan hidrogen sulfida yang berat – yang biasa berlaku kepada orang yang mengamalkan diet tinggi dengan serat. 

Makanan ini termasuk telur, kacang dan brokoli. Daging merah adalah makanan utama yang akan membuatkan kentut anda menjadi sangat busuk.

errmmm mungkin sebab tu rayyan kentot busuk kot. die hantu oat. tinggi serat. puas la mommy die tanye hari hari. abang rayyan, nape awak kentot busok? 

tiga.
Kentot pun ade berbau sangat kronik!
aiseymennn. ade jugak ke jenis jenis. kak leha tepok dahi wehhh.

Kentut berbau yang sangat kronik kadang kadang berlaku selepas minum susu. mungkin menjadi tanda kepada masalah gastrousus, seperti sindrom usus terganggu. Tetapi ini adalah kes-kes yang lebih jarang berlaku.

empat. 
kentut berbau umumnya tanda usus yang sihat. kalo nak kentot, kentot je jangan di tahan tahan.
adoiiii bior benarlah kak leha ni kan? 

tapi berpada lah. jangan kentot di khalayak ramai, di depan perhimpunan, time bercakap depan orang lagi lagi tempat yang bunyi nya kurang. and opcos time solat sebab membatalkan wuduk korang. 

disimpulkan.
biarlah kentut korang keluar dengan sepuas-puasnya dan yang paling penting sekali, jangan sesekali korang takut dengan kentut korang sendiri kerana pada hakikatnya, ia mungkin dapat membantu korang dalam melawan penyakit.

nampak remeh kan? loya eh? hehehe
tapi yang basic ni lah yang bole bantu bagi hint yang baik tentang kondisi badan kte. 

so, kalo korang rasa bermanfaat, tekan #share okay 😊

psttt. orang minum Gc Tea memang kentot kentot tau. tanda tanda sistem penghadaman dan percernaan korang semakin baek. sebab tu ade yang minum Gc Tea, makin lawas. hehehe

No comments: