Tuesday 30 January 2018

Tahun Baru 2018


Tahun baru.
Allah uji lagi.

Tahun baru.
ditikam belakang dengan orang yang paling dipercayai.

Tahun baru.
sambut dengan azam baru.
namun terbantut pabila Allah tunjukkan sesuatu.

Allahuakbar.
Masih sayang pada kak leha.

Kak leha minta. Kak leha tanya.
Die tunjuk siap bukti walaupun bukan depan mata.
Sudah cukup untuk semua. Cukupla. 

Ya Allah.
Kuatkan aku kembali.
Lapangkan segala kesulitan yang Kau Duga.
Mudahkan segala kepayahan yang ada.
Aku Mohon Kau Mudahkan Segala.

Ya Mujib.
Aku hamba Mu yang banyak dosa.
Maafkan segala dosa kecil dan besar.
Jauhkan lah aku dari segala hasad dengki manusia.
Hindari aku dari manusia berpura pura.
Biarkan aku hidup dengan mereka kerana syurgaMu sahaja.

Ya Rahman.
temukan aku dengan cinta baru.
yang mampu mengubah hidup untuk syurgaku.
ubah hidup ibubapaku suamiku anak anakku untuk ke syurgaMu.

Ya Rahim.
Kurniakanlah rezeki yang melimpah buat mereka semua.
Baik yang berkata buruk mahupun yang sentiasa sayang pada Kak Leha.

Limpahkanlah. 
Kayakanlah.
Lebatkanlah.

RezekiMu. Kasih SayangMu. CintaMu.
Padaku. Pada IbuBapaku. Pada Suamiku. 
Pada Anak Anakku. Pada yang sentiasa sayang padaKu.

Lindungilah kami.
Berkatilah kami.
Rahmatilah kami.

Dengan menulis aku berdoa.
Dengan menulis aku meminta.
Moga Kau berikan Rahman & Rahim pada kami semua.

Aamiinnnn.



No comments: